§1. Postanowienia ogólne

1.1 Każdy gracz wchodząc na serwer zobowiązany jest do zapoznania się z regulaminem i przestrzegania go.

1.2 Regulamin jest własnością serwera AvalonRP.

1.3 Grając na serwerze deklarujesz, iż przeczytałeś regulamin i go akceptujesz.

1.4 Osobą decyzyjną jest człowiek, który należy do szeregów administracji, jego decyzja jest zawsze ostateczna. Nie podlega dalszej dyskusji.

1.5 Administrator ma prawo karać za czyny które nie są uwzględnione w regulaminie, jeżeli uważa to za słuszne.

1.6 Dobrowolne dotacje nie są możliwe do zwrócenia.

1.7 Osoby które wsparły serwer dobrowolną donacją są zobligowane do przestrzegania regulaminu tak jak wszyscy inni gracze.

1.8 Ranga donatora jest tylko upominkiem od administracji za dobrowolne wsparcie serwera. Ranga donatora może zostać zabrana

1.9 Właściciele mogą zmienić decyzje zarządu frakcji bez uzgadniania tego z zarządem danej frakcji. Decyzje te są finale oraz nie są podważalne

1.10 Sprawy do właścicieli powinny być kierowane do sekretarki

§2. Zasady ogólne-IC/OOC

2.1 Osoba wzywająca na rządowy powinna posiadać dowód w postaci nagrania na którym jest dobrze widoczna rozgrywka i słychać dźwięk osoby nagrywającej jak i gry. Jeżeli takowego nie posiada, administrator ma prawo nałożyć 24-godzinnego bana.

2.2 Na serwerze zakazuje się używania wspomagaczy oraz wykorzystywania bugów w celu posiadania przewagi podczas rozgrywki. (np.: Dmg boost, kropka, aim, wh, pad).

2.3 Wszystkie błędy muszą być niezwłocznie zgłoszone w odpowiedniej sekcji na discordzie lub w wiadomości prywatnej do administratora.

2.4 Na serwerze zakazuje się opuszczania akcji RP podczas jej trwania. Złamanie tego podpunktu grozi banem.

2.5 Jeśli akcja RP została opuszczona poprzez crash gry lub brak połączenia internetowego, należy to niezwłocznie zgłosić na kanale logout-crash (Jesteście zobowiązani dodać screen na którym widnieje data oraz godzina.)

2.6 Gracz jest zobowiązany do przestrzegania i wykonywania poleceń administracji.

2.7 Zakazuje się posiadania w nazwie użytkownika, reklamy innego serwera bądź platformy konkurencyjnej.

2.8 Zawsze traktuj innych graczy z szacunkiem, tak aby oni szanowali Ciebie.

2.9 Zabronione jest przechodzenie przez elementy mapy za pomocą animacji, może to skutkować permanentnym banem.

2.10 Po zaćmieniu obowiązuje każdego obywatela immunitet 5 minutowy dzięki któremu nie może dojść do żadnej akcji RP powiązanej z przestępstwem, lub z udziałem LSPD(wyjątkiem jest dokończenie akcji hostylnej).

2.11 Zakazuje się obrażania graczy ze względu na ich choroby ooc, będzie to karane banem.

2.12 Zakazuje się nadmiernego obrażania na kanałach tekstowych na oficjalnym discordzie jak i związanych z nim serwerach.

2.13 Tłumaczenie się kropelkami także będzie banowane. Jeżeli masz problem z fps, masz lagi to nie oznacza, że reszta graczy będzie się dostosowywała do Ciebie.

2.14 Rozmowa na dc z KIMKOLWIEK będzie traktowana jako Meta Gaming.

2.15 Zakazuje się noszenia ubrań frakcji np. Kamizelki, Pas taktyczny, itd.

2.16 Na serwerze istnieją czerwone strefy i są to miejsca gangów oraz mafii (nie obowiązuje tam inicjacja, wjeżdżacie na ich teren na własną odpowiedzialność).

2.17 Na serwerze są tzw. "Zielone strefy", są to miejsca w których nie można wykonywać akcji charakterystycznych dla CrimeRP (porwania, rabunki, oferowanie sprzedaży nielegalnych przedmiotów, morderstwa jak i chodzenie w masce).

Wymienione poniżej miejsca są traktowane jako zielone strefy:

-Szpitale,

-Komendy policji,

-Parking główny,

-Car Dealer,

-Warsztat mechaników,

-Prace legalne,

-Urząd miasta,

-Miejsca, w których znajduje się dużo świadków lub monitoring.

-Miejsca wymienione powyżej nawet jeśli nie są zaznaczone na mapie

2.18 Akcje mogą zostać kontynuowane na wymienionych powyżej zielonych strefach (kontynuowanie akcji to np strzelanina z wrogim gangiem jeśli owy uciekł na gz)

2.19 Zakazuje się oszukiwania ludzi podczas sprzedaży pojazdu.

§3. Rozgrywka

3.1 Serwer AvalonRP jest to serwer na którym obowiązują wszelkie zasady związane z tym trybem gry.

3.2 Do rozgrywki niezbędny jest sprawny mikrofon. (Wyjątkiem jest zgoda właścicieli na odgrywanie postaci niemej)

3.3 Obowiązuje całkowity zakaz wykorzystywania komunikacji głosowej podczas gry w sprawach OOC. Nigdy nie wychodź z roli, nie pozwól aby coś wytrąciło cię z równowagi.

3.4 Do spraw OOC służy chat tekstowy "Local OOC"

3.5 Do kontaktu z administracją gracze mogą używać komendy "/report". Nadużywanie jej bądź spam będzie odpowiednio karane.

3.6 Zakazuje odradzania się w szpitalu po BW kiedy:

a) wezwano pomoc medyczna

b) wezwano policję na miejsce zdarzenia

c) chcesz uniknąć akcji RP.

3.7 Zakazuje się wtargnięcia w akcje RP innych osób gdy nie jesteś związany z tą sytuacja lub nie masz kontretnych powodów. "Wbijanie się na trzeciego" będzie skutkowało surowym banem.

3.8 Zakazuje się kreowania postaci, która będzie ”trollem” bądź podstawową postacią.

3.9 Zakazuje się pozostawiania swojej postaci na dłużej niż 15 minut w celu zajęcia slota na serwerze.

3.10 Narracja podczas rozgrywki prowadzona jest poprzez komendy /me, /do oraz /med. Podczas pisania na /do jest obowiązek mówienia tylko prawdy (kłamstwo jest karane).

3.11 Nie można rozpoznać osoby jeżeli jest ona zamaskowana, czyli musi ubrać maskę.

3.12 Postacie odgrywające rolę LSPD lub EMS są zobowiązane do swojej pracy, oraz mają zakaz faworyzacji graczy (Chyba że wynika z tego akcja).

3.13 Aby otrzymać revive, gdy nie ma medyków należy odegrać baśkę w szpitalu bądź pomoc medyczną na miejscu wypadku. W innym przypadku nie otrzymasz revive. (Jedynymi przypadkami dostania revive jest błąd gry/serwera)

3.14 Nie możesz wytwarzać przedmiotów które nie istnieją w świecie gry.

3.15 Zakazuje się "TrashTalku", będzie on skutkował odpowiednim nadaniem kary adekwatnej do zachowania.

3.16 Zakazuje się wykorzystywania komendy /try na innym graczu. (Złe użycie komendy zalicza się do PowerGamingu)

3.17 Zakazuje się używania bindów/puszczania muzyki w sytuacji do tego nieprzeznaczonej (np. podczas akcji). Jedyne kiedy można ich używać to, imprezy/eventy czy, za zgodą administracji.

3.18 Zakazuje się powrotu na akcje po otrzymaniu BW. Obowiązuje ograniczenie czasowe 5 minut przed kolejną akcją RP w której postać może doznać uszczerbku na zdrowiu. (Nie liczy się zgoda na CK/FCK).

3.19 Zakazuje się odgrywania postrzału w kamizelkę gdy aktywna jest frakcja EMS na serwerze.

3.21 Zakazuje się spamowania na "Local OOC" podczas prowadzenia akcji RP.

3.22 Zakazuje się spamowania komendami narracyjnymi podczas prowadzenia akcji RP.

3.23 Komenda /try może być wykonana raz na akcje (nie wolno używać /try proboje ponownie)

§4. Postać

4.1 Zakazuje się tzw. “Celebrity Name”. (Np.: Donald Trump czy Katy Perry)

4.2 Zakazuje się odgrywania postaci, która nie miałaby racji bytu w świecie realnym, np. Hulk, Spiderman itp.

4.3 Zakazuje się przekazywania lub pozbywania się majątku przed zaplanowanym uśmierceniem postaci lub przed zaprzestaniem gry.

4.4 Żeby wykonać CK musisz złożyć podanie w odpowiednim wątku na stronie (https://avalonrp.pl).

4.5 Gracz, którego postać straciła przytomność w wyniku akcji RP, zobowiązany jest do odgrywania tych obrażeń. Dodatkowo jeżeli medyk stwierdzi, że trzeba wrócić za określony czas do szpitala w celu np. zmiany opatrunku, należy się zgłosić. (Będzie to banowane za brak chęci do odgrywania)

4.6 Nazwa postaci musi składać się z imiona oraz nazwiska ktore da się wymówić bez większego wysiłku.

4.7 Zakaz używania nicków OOC w IC. Wyjątkiem jest osoba która się tak przedstawiła jednakże potrzebuje ona zgody zarządu.

§5. Przestępstwa

5.1 Zakazuje się dokonywania brutalnych przestępstw oraz napaści w miejscach nierealistycznych.

5.2 Aby kogoś porwać z miejsc publicznych musimy mieć do tego DOBRY powód. Każde porwanie musi być wcześniej zaplanowane. Obywatel, który nikomu nic nie zaszkodził i stoi w miejscu publicznym (tzw. Green Zone), a zostanie bez powodu porwany przez "gangstera" gdy ten chce sobie zrobić napad na bank, ma prawo zgłosić to później Administracji.

5.3 Zakazuje się okradania kont bankowych. Możliwością jest dobrze odegrana akcja RP za zgoda Administracji.

5.4 Zakazuje się wzywania usług znajdujących się w telefonie w celu napadnięcia na jednostkę lub porwania (EMS, LSPD, LSC).

5.5 Zabicie NPC jest traktowane jako przestępstwo. (I może skutkować banem za RDM)

5.6 Limity osób na napadach (Limit osób na akcji tyczy się obu stron do końca akcji RP) [Od rozpoczęcia napadu do zakończenia akcji RP]

a) Kasetka min. 1, a max. 3 napastników | min. 2, a max. 4 LSPD | max. 2 zakładników lokalnych

b) Bank min. 3, a max. 6 napastników | min. 4 a max. 8 LSPD | max. 4 zakładników lokalnych

5.7 Jeżeli ktoś celowo ucieka do zielonej strefy aby uniknąć akcji RP dozwolone jest dokonanie takiej akcji w zielonej strefie lub zgłoszenie do administracji w celu nałożenia odpowiedniej kary na takową osobę.

5.8 Po zrobieniu na kimś BW osoba zabijająca ma obowiązek rozkuć poszkodowaną osobę. (Wyjątkiem jest zaplanowana akcja CK/FCK)

5.9 Grupa lub gang może wykorzystywać maksymalnie 10 członków grupy lub gangu do odgrywania akcji roleplay (wyjątki stanowią spotkania na siedzibach org).

5.10 Konwój 120-200: Maksymalnie 8 LSPD | Odbijających może być o 2 więcej niż LSPD biorących udział w konwoju.

Konwój 200-300: Maksymalnie 10 LSPD| Odbijających może być o 4 więcej niż LSPD biorących udział w konwoju.

Konwój 400-600: Maksymalnie 12 LSPD| Odbijających może być o 6 więcej niż LSPD biorących udział w konwoju.

Konwój 600-1000: Maksymalnie 14 LSPD| Odbijających może być o 8 więcej niż LSPD biorących udział w konwoju.

Konwój 1000+ (Kara śmierci): Nieograniczona ilość LSPD | Odbijających może być o 10 więcej niż LSPD biorących udział w konwoju.

Jeżeli konwojowany jest szef lub zastępca szefa organizacji przestępczej odbijających może być o 3 więcej niż normalnie.

5.11 Wymiany za zatrzymanego można dokonać w momencie gdy wychodzi mu minimum 100+ tygodni.

5.12 Jeśli medycy przyjechali na miejsce zakończonej strzelaniny, zakazuje się zbierania poszkodowanych z rąk medyków.

5.13 Zakazuje się porywania LSPD w celu pozyskania ich przedmiotów.

5.14 Aby porwać policjanta na służbie musi być minimum 4 policjantów (wliczając tego porwanego). Wyjątkiem jest agresywne zachowanie policjanta w naszą stronę.

5.15 Za odgrywanie korumpa bez zgody właścicieli serwera grozi ban z wysokoscią miesiąca

§6. Pojazdy

6.1 Zakazuje się nierealistycznych skoków pojazdami (np z mt. Chilliad).

6.2 Zakazuje się jazdy pojazdem nieprzystosowanym do podłoża, np. próba wjechania samochodem sportowym na górę chiliad. Nieprzestrzeganie tego podpunktu będzie skutkować banem za“FD”

6.3 Bezwzględnie zakazuje się kradzieży pojazdów służb frakcyjnych m.in. LSPD/EMS/LSC bez potrzeby do akcji.

§7. organizacje Przestępcze

7.1 Każda organizacja musi zostać zatwierdzona przez opiekuna org. przestępczych. Organizacja musi posiadać własnego discorda na którym będzie znajdować się opiekun.

7.2 Zorganizowana grupa przestępcza podczas akcji RP musi posiadać pojazdy i ubrania w jednolitej kolorystyce i stylistyce.

7.3 Żeby utworzyć organizację przestępcza potrzeba min 4 os. oraz złożyć podanie na stronie serwera.

7.4 Lider organizacji przestępczej bierze pełną odpowiedzialność za swoich członków (nie wliczając banów oraz warnów chyba że wykonywali coś za poleceniem i mają na to dowód).

7.5 Każde rozpoczęcie ognia musi zostać odpowiednio zainicjowane (nieumiejętne inicjowanie będzie karane banem).

7.6 Nagrania z serwera np. klipy Twitch nie mogą być wykorzystywane w IC

7.7 Limity organizacji :

a) Gang- 12

b) Kartel- 16

c) Mafia- 22

7.8 Zakazuje się podszywania pod inna organizacje poza akcją.

7.9 Opiekun organizacji ma prawo usunąć organizację przestępczą jeżeli złamie ona regulamin lub będzie robiła syf na serwerze.

7.10 Niezarejestrowana grupa przestępcza może posiadać maksymalnie 4 osoby na akcje, jednakże muszą one być podobnie ubrane.

7.11 Organizacja musi potwierdzić swój ubiór jak i kolorystykę organizacji przestępczej na tzw. okrągłym stole.

7.12 Członek organizacji przestępczej może być skorumpowany tylko i wyłącznie za zgodą właścicieli.

7.13 Strzelanie bez inicjacji, porwania itp. są dozwolone tylko na własnym terenie. (Własny teren = wykupiona posiadłość organizacji)

7.14 Każda organizacja musi posiadać kanał na discordzie organizacji w którym wyjaśnia na czym polega i jak działa ta grupa przestępcza.

7.15 Zakazuje się wtrącania w napady przez osoby trzecie. Nie można ingerować w napad, gdzie rozgrywka toczy się między napastnikami, a policją.

7.16 Jeśli organizacja wypowie innej organizacji wojnę na okrągłym stole, to poza miastem nie jest konieczna inicjacja głosowa

§8. Inicjacja

8.1 Inicjacja musi zostać rozpoczęta przez przynajmniej jednego członka akcji RP.

8.2 Dopiero po odpowiedniej inicjacji akcji RP możesz oddać strzały, inaczej będzie to traktowane jak RDM.

8.3 Aby przeprowadzić w pełni inicjacje musi zostać do tego wykorzystany czat głosowy.

8.4 Inicjacji nie trzeba przeprowadzać podczas:

a)konwoju ogłoszonego,

b)walk organizacji o przejęcie danego terenu związanego z narkotykami,

c)wjazdu na siedziby organizacji przestępczych,

§9.Obywatel

9.1 Zakaz kradzieży śmigłowców / samolotów. Wyjątkiem jest zgoda administracji.

9.2 Zakaz okradania medyków z ich medykamentów.

9.3 Jeżeli pracujesz w legalnej pracy np. Krawiec, masz obowiązek poruszać się tylko samochodem firmowym.

9.4 Prowokowanie na zielonej strefie jest zabronione.

9.5 Każdy obywatel jest zobowiązany do tego, aby mieć dowód oraz wizytówkę przy sobie. Nie ma wytłumaczeń, że się go zgubiło etc. Podczas BW dowód należy odgrywać za pomocą /do i /me.

9.6 Obywatel ma prawo odmówić składania zeznań.

9.7 Obywatelowi przysługuje prawo do telefonu (max. 3 minuty oraz adwokata/psychologa).

9.8 W stosunku do medyka należy zgodnie z prawdą opisać swój stan zdrowia (np.: Zostałeś postrzelony to nie piszesz że przewróciłeś się. Odbierane będzie to jako FailRP).

9.9 Obywatel podczas transportu do więzienia może zostać odbity.

9.10 Zakazuje się nadużywania kuloodpornych szyb/opon oraz zamkniętych drzwi.

§10. Służby Pożądkowe

10.1 Negocjator policyjny jest osobą neutralną, nie można jej wykorzystać jako zakładnika ani strzelać do niej bez zerwania negocjacji.

10.2 Funkcjonariusz ma prawo zarekwirować rzeczy które zagrażają jego bezpieczeństwu (przeszukiwanie zatrzymanego).

10.3 Zakaz organizowania wymiany za zakładników, jeżeli wcześniej była próba odbicia konwoju. Policja ma prawo przeprowadzić konwój z dowolną prędkością.

10.4 Żeby wykonać wymianę zakładnika za zatrzymanego na każde 50 tygodni jest 1 zakładnik np. zatrzymanemu grozi 150 tygodni = trzeba zebrać 3 zakładników.

10.5 Podczas konwoju max. prędkość którą może poruszać się LSPD to 80 km/h w mieście oraz 120 km/h poza miastem.

10.6 Jeżeli zostanie podjęta inicjacja przeciwko LSPD podczas konwoju, nie obowiązuje wtedy max. prędkość konwoju, jednakże PD musi zgubić odbijających.

10.7 Za jednego zakładnika możemy uzyskać jedno żądanie (za funkcjonariuszy publicznych będących na służbie przysługują 2 żądania)

10.8 Zezwala się podstawianie maksymalnie 1 zakładnika na napad .

10.9 Medyka można porwać tylko i wyłącznie gdy jest ich min. 4 na służbie.

10.10 Podczas negocjacji osoba napadająca ma obowiązek poinformowania funkcjonariusza zgodnie z prawdą: ile osób znajduję się w środku, ilu jest napastników oraz zakładników.

10.11 Funkcjonariusz Policji ma prawo wylegitymować KAŻDEGO obywatela (oczywiście działa to w drugą stronę i Funkcjonariusz musi się wylegitymować na polecenie obywatela). Funkcjonariusz ma również prawo przeszukać obywatela, który jest zamaskowany.

10.12 Medycy serwera mają prawo, choć ograniczone, aby stosować PG.

10.13 Medycy i funkcjonariusze nie mają prawa rozdawać ekwipunku, który mogą pozyskać ze szpitala lub z komendy.

10.14 Funkcjonariusze jak i medycy podczas służby mają obowiązek dojeżdżać na miejsce zdarzenia tylko przy użyciu pojazdów nadanych przez szpital lub komisariat. Wyjątkiem jest zarząd danych frakcji.

10.15 Szpital to jedno z najważniejszych miejsc na wyspie, należy szanować pracę medyków i zachowywać się w sposób kulturalny, nie utrudniajac im pracy niepotrzebną pajacerką.

10.16 Obywatel ma zakaz odgrywania akcji RP z wykorzystaniem pojazdów, mundurów i ekwipunku służb ratunkowych takich jak LSPD, EMS, LifeGuard Patrol itd. (jedynie za zgodą administracji)

10.17 Zakazuje się odgrywania gumowych kul/PaintBall/ASG/ itp.

10.18 Kaski OTP mogą używać jedynie jednostki SWAT, każda osoba posiadająca taki kask w swoim ubiorze zostanie odpowiednio ukarana.

10.19 Osoba zatrzymana musi być konwojowana pojazdem do tego przeznaczonym “więźniarka, bus więzienny”.

§11. Pojęcia

11.1 IC (In Character) - Świat, w którym żyje nasza postać; kontent dotyczący bezpośrednio rozgrywki.

11.2 OOC (Out Of Character) - Świąt, w którym żyjemy my; wszystko co niezwiązane jest z rozgrywką.

11.3 MG (Metagaming) - Tak jak wcześniej wspomniałem. Jest to wykorzystywanie informacji OOC w IC.

11.4 PG (Power Gaming) - definiuje się to jako zmuszanie kogoś do akcji RP. Przykład : /me uderza Jacka tak mocno, że traci on przytomność.

11.5 BW (Brutally Wounded) - Wprowadzenie postaci w stan nieprzytomności wskutek odniesionych obrażeń.

11.6 VDM (Vehicle Deathmatch) - jest to rozjeżdżanie przypadkowych osób, które prowadzi do BW.

11.7 RDM (Random Deathmatch) - jest to strzelanie do przypadkowych osób, które prowadzi do BW.

11.8 Wyjście z roli - przykładowo jest to rozpoczęcie rozmowy OOC w IC używając słów taki jak np. "dostałem bw". Zachowanie takie będzie karane banem.

11.9 CK (Character Kill) - Permanentne uśmiercenie postaci.

11.10 CN (Celebrity Name) - Imię i nazwisko postaci na podstawie imienia znanej osoby, np. Pablo Escobar, Barack Obama, etc.

11.11 NJ (Ninja Jacking) - Wyrzucenie kierowcy z pojazdu bez poprawnego odegrania akcji RP przy użyciu operatorów narracyjnych.

11.12 BH (Bunny Hop) - Bugowanie animacji skakania w celu szybszego przemieszczania się.

11.13 CB (Cop Baiting) - Prowokowanie policji, bez większego celu.

11.14 CL (Combat Log) - Wyjście z gry podczas akcji RP. Przykładowo: ściga Cię policja, więc robisz ALT+F4 w celu uniknięcia odpowiedzialności.

11.15 RK (Revenge Kill) - Nieuzasadniona zemsta po wyjściu ze szpitala na graczu, który doprowadził Cię do BW.

11.16 Stream Sniping (SS) - to sytuacja gdy gracz (stream sniper) śledzi w grze danego streamera i stara się go znaleźć w celu pokonania go, nękania lub przeszkadzania w grze działanie takie skutkują banem.

11.17 Zasada Poszanowania Życia - zasada mówiąca o szacunku do życia swojej postaci i nie narażanie jej na sytuacje, w których mogłaby zginąć, np. obraza kilku

uzbrojonych osób lub taranowanie ciężkich pojazdów typu ciężarówka zwykłym samochodem osobowym.

11.18 Zaćmienie - restart serwera.

11.19 Loot RP - Lootowanie bez odegrania /me i /do,lootowanie osoby która nie została przez nas postrzelona,osoba która nie brała udziału w akcji skutkuje banem.

11.20 Immersja - Wczucie się w grę (np wyobrażasz sobie że w miejscach publicznych są kamery, w szpitalu są ochroniarze itd.)

11.21 FearRP - Jest to forma braku strachu przed pewnymi akcjami.

11.22 Spawn Kill - Pojęcie SK oznacza zabijanie na spawnie.

11.23 Rape Sex - Rape Sex jest to gwałt IC, Kategorycznie zabroniony ( w Polsce ) Gwałt Ic można tylko odgrywać kiedy druga osoba wyraża na to zgodę.

11.24 Heli kill - Zabicie kogoś helikopterem konkretnie śmigłami.

11.25 New Life Rule - Jest to zasada nowego życia. Po śmierci nie pamiętasz kto i jak Cię zabił. Nie możesz także mścić się na tej osobie oraz wracać w miejsce śmierci przez określony czas. Najczęściej 5 minut.

11.26 Prop Abuse - jest to nadużywanie propów, nadużywanie ich lub utrudnianie innym graczom gry poprzez blokowanie ich lub zabijanie propami innych graczy (Prop Kill).

11.27 Prop Climb - Jest to używanie propów w celu podsadzenia się.

11.28 Minge - Jest to typowe odwalanie, Bhopowanie etc.

11.29 DB (Drive By) - Strzelanie z okna pasażera.

Niniejszy regulamin wchodzi w życie z dniem 16 września 2022 roku.